You're on the prod environment.

Technische problemen oplossen

Waar gaat je probleem over?

Dit modem leveren we niet meer, maar als je bijvoorbeeld dit modem meeverhuist naar je nieuwe adres, kan onderstaande van pas komen.

Branden er helemaal geen lampjes?
Controleer voor de zekerheid of de stekker van het modem in het stopcontact zit en of het modem aan staat (de aan/uit-knop zit aan de zijkant van het modem). Loop de bedrading ook even langs. Zijn alle stekkertjes goed aangesloten?

Lukt het je niet het modem aan de praat te krijgen? Neem dan even contact met ons op.

Branden er wel lampjes? Ga dan hieronder verder
Nu even controleren of het signaal binnenkomt. Brandt op de zijkant van het modem (naast de ingang voor je DSL-aansluiting) het lampje L1?

Lampje L1 brandt
Het signaal komt in ieder geval je huis binnen. Houd nu én de herstelknop (voorkant van het modem) én de resetknop (aan de zijkant, gebruik bijvoorbeeld een paperclip) tegelijk ingedrukt. Doe dit totdat de lampjes uitgaan en het lampje 'power' blauw brandt.

Het modem is nu de software opnieuw aan het inladen. Dit kan 30 minuten duren. Is het probleem ook na 30 minuten niet opgelost? Neem dan even contact met ons op.

Lampje L1 brandt niet
Loop voor de zekerheid de bedrading van de hoofdaansluiting naar het modem even langs. Zitten alle stekkertjes er goed in?

Is de bedrading in orde en brandt het lampje L1 niet? Dan zou het kunnen dat je op het verkeerde aderpaar hebt aangesloten. In veel woningen komen namelijk twee paar aders binnen. Over één daarvan sturen wij het signaal.

Durf je het aan om aan wat draadjes te sleutelen? Kijk even naar deze pagina. De installatie zou dan moeten lukken. Zie je zelf knutselen niet zo zitten? Dan kunnen we altijd een afspraak met een installateur voor je inplannen.