TV-ontvanger resetten
Problemen met Interactieve TV van KPN via Budget Internet? Herstart of reset de tv-ontvanger, dit lost vaak het probleem op. Een herstart of reset is nodig bij de volgende problemen:
- De ontvanger loopt vast of reageert niet goed
- Je hebt wel geluid, maar geen beeld
- Je ziet een foutcode op je beeldscherm
- Je opgenomen programma’s verdwijnen niet na het verwijderen
- Netflix (of een andere app) doet het niet
In de meeste gevallen is een herstart al genoeg. Probeer dit dus altijd eerst.
Herstart
- Haal de adapter van de tv-ontvanger uit het stopcontact
- Wacht 10 seconden
- Stop de adapter weer terug in het stopcontact
- De tv-ontvanger start opnieuw op (dit kan enkele minuten duren)
Is het probleem hiermee nog niet opgelost? Dat komt soms voor. Reset dan je tv-ontvanger. Geen zorgen, instellingen en opnames gaan niet verloren. Houd je abonnementsnummer en pincode bij de hand. Deze gegevens hebben we per e-mail naar je verstuurd. De tv-ontvanger kun je op 2 manieren resetten.
Optie 1: reset via het menu
- Druk op de knop ‘Menu’ op je afstandsbediening
- Ga naar 'Instellingen'
- Druk twee keer achter elkaar op de gele knop op je afstandsbediening
- Zet de volgende opties op ‘Ja’: - Wilt u de software verwijderen? ‘Ja’ - Terug naar fabrieksinstellingen? ‘Ja’
- Kies ‘Bewaar instellingen’
- Kies vervolgens voor ‘Ja’
Optie 2: handmatige reset
- Haal de adapter van de tv-ontvanger uit het stopcontact
- Wacht 10 seconden
- Stop de adapter weer terug in het stopcontact
- Bij het zien van het balkje op je beeldscherm, druk je op de stand-by knop op de bovenkant van je tv-ontvanger
- Ga in het menu van de tv-ontvanger naar ‘Software verwijderen’ door de stand-by knop meerdere keren kort in te drukken
- Kies vervolgens voor ‘Software verwijderen’ door de Stand-by knop 4-5 seconden ingedrukt te houden