Klantenservice
Budget Mobiel
ALLES OVER BUDGET MOBIEL
Overzicht
Kies hiernaast je categorie
Kies hiernaast je categorie
Tijdens de aanmelding kun je kiezen voor overstappen met óf zonder nummerbehoud.
Met nummerbehoud? Houd rekening met het volgende:
- Overstappen met nummerbehoud is alleen mogelijk als je huidige abonnement binnen 4 maanden opgezegd kan worden.
- Pas na het beëindigen van je huidige contract, word je bij ons klant.
- Heb je een prepaid nummer? Dan kun je als je nummer nog actief is, zelfs binnen 4 werkdagen overstappen!
Zonder nummerbehoud
Via onze homepage ben je binnen een paar minuten al klant. Tijdens het bestellen van je abonnement, kun je kiezen voor een nieuw nummer.
Let op: Zorg er wel voor dat je je abonnement bij je huidige mobiele provider opzegt! Hierna vervalt je oude nummer.
Wist je trouwens dat we een leuke korting aanbieden als je meerdere producten (sim only én energie of internet) bij ons afneemt? Dit kan oplopen tot wel € 17,50,- per maand! Lees hier meer over onze combikorting en bereken je voordeel!
Heb je een nummerbehoud aangevraagd, maar wil je toch liever een nieuw nummer van ons? Of heb je een aanmelding gedaan met nummerbehoud en wil je je aanvraag annuleren? Neem dan even contact op met ons op. Dan laten we je zo snel mogelijk weten wat er mogelijk is!
Soms wijst je huidige provider de aanvraag voor het nummerbehoud af. Meestal is dat, omdat je nog aan je contract vastzit bij je huidige provider. Bij een afwijzing nemen wij binnen twee werkdagen contact op.
Nummerbehoud aanvragen is zo geregeld. Als je tijdens de aanmelding hebt aangegeven dat je je nummer wilt behouden, krijg je een sms om nummerbehoud af te ronden. Als je de stappen in de sms hebt gevolgd, krijg je binnen 2 werkdagen bericht over de status van je aanvraag.
Nee, dat hoeft niet. Kies bij het bestellen voor nummerbehoud en wij zeggen het contract bij je huidige provider voor je op.
Let op: maak je geen gebruik van nummerbehoud? Zeg dan zelf je abonnement op bij je huidige aanbieder.
Via onze bestelpagina kies je het abonnement dat het best bij jou past. Je kunt bij al onze abonnementen kiezen voor nummerbehoud. Na je bestelling ontvang je na ongeveer 4 dagen je simkaart.
Lees hier alles over overstappen naar Budget Mobiel.
Jazeker. Je kunt naast het bestellen via de website van Budget Mobiel onze simkaart ook kopen bij Primera, MediaMarkt en Phone House. Volg vervolgens de instructies die bij je simkaart zijn bijgevoegd; registreren, activeren en gebruiken maar!
Let op: ben je al klant van Budget Mobiel en wil je een vervangende simkaart? Dan kan je niet terecht bij een van bovenstaande winkels, maar deze online bestellen via MijnBudget. Ga naar 'Gegevens en betalingen' en bestel 'm daar!
Nee, we bieden bij Budget Mobiel geen zakelijke abonnementen aan. Wel mag en kan je het natuurlijk zakelijk gebruiken.
Budget Mobiel heeft een vriendenvoordeelprogramma. Voor iedere nieuwe klant die jij aanbrengt, ontvang je € 15,- zo, hup, op je bankrekening. De persoon die jij aanmeldt profiteert ook direct van € 15,- korting op de eerste factuur.
Heb je naast Budget Mobiel ook Budget Alles-in-1 en/of Budget Energie? Dan profiteer je maandelijks van combikorting op je factuur. Deze korting bedraagt € 1,50 bij het afsluiten van een bundel tot en met 20 GB en € 2,50 bij het afsluiten van een Onbeperkt-internetbundel. De combikorting gaat in na de actieperiode. Lees hier meer over de combikorting.
Let op: Je kunt op hetzelfde adres maximaal 5 mobiele abonnementen met combikorting afnemen.
Bij Budget Mobiel bieden we verschillende abonnementen aan. Het verschil zit ‘m in het aantal belminuten en sms’jes én de hoeveelheid GB’s (internet) die je kunt kiezen. Daarnaast kun je kiezen uit drie verschillende looptijden: maandelijks opzegbaar, 1 jaar of 2 jaar.
Dit zijn alle abonnementen die worden aangeboden:
- 200 belminuten/sms’jes + 3 GB internet
200 belminuten/sms’jes + 5 GB internet
200 belminuten/sms’jes + 10 GB internet
200 belminuten/sms’jes + 15 GB internet
200 belminuten/sms’jes + 20 GB internet
Onbeperkt belminuten/sms’jes + 3 GB internet
Onbeperkt belminuten/sms’jes + 5 GB internet
Onbeperkt belminuten/sms’jes + 10 GB internet
Onbeperkt belminuten/sms’jes + 15 GB internet
Onbeperkt belminuten/sms’jes + 20 GB internet
Internet, bellen en sms’en gaat via het betrouwbare netwerk van KPN. Voor bovenstaande bundels geldt een maximale snelheid van 100 Mbit/s download en 50Mbit/s upload.
Onbeperkt belminuten/sms’jes + onbeperkt internet
Internet, bellen en sms’en gaat via het betrouwbare netwerk van KPN. Voor bovenstaande bundel geldt een maximale snelheid van 5 Mbit/s download en 1 Mbit/s upload.
Bekijk ons aanbod
Nee, daarvoor heb je een 097-nummer nodig. En die bieden we niet aan bij Budget Mobiel. Met je 06-nummer is het niet toegestaan om alleen gebruik te maken van het internet. Hiervoor zijn de 06-nummers niet bedoeld, dit is door de wet bepaald.
Nee, Budget Mobiel levert alleen een simkaart met abonnement (Sim Only). Onze simkaart is geschikt voor alle mobiele telefoons.
Nee, Budget Mobiel biedt geen prepaid kaarten aan. Wel is de Sim Only van Budget Mobiel een prima alternatief voor prepaid. Je kunt met het onbeperkt-abonnement van Budget Mobiel namelijk niet buiten je bundel gaan. Zo hoef je dus ook nooit bij te betalen. Én zit je nooit zonder beltegoed.
Als je overstapt naar Budget Mobiel kun je gratis je eigen nummer meenemen. Hoe je dit regelt? Kies voor ‘nummerbehoud’ in het bestelproces en volg de instructies die je vervolgens per e-mail en brief (bij je simkaart) ontvangt. Zo geregeld!
Met je Sim Only abonnement van Budget Mobiel ben je altijd én overal bereikbaar binnen EU-landen. Wel met een aantal spelregels.
- In EU-landen kun je onbeperkt bellen en sms’en. En kun je dezelfde hoeveelheid data gebruiken als in Nederland.
- Heb je een onbeperkte databundel? Dan kun je tot 21 GB per maand aan data gebruiken. Daarna heb je Extra Internet EU nodig. Dit kun je gemakkelijk aanschaffen in de Budget Thuis App of via MijnBudget.
Voor het gebruik van Budget Mobiel buiten de EU is Extra Tegoed nodig. Dit is een soort prepaidtegoed dat je van tevoren én op elk gewenst moment kunt kopen in de Budget Thuis App of via MijnBudget.
Om vanuit Nederland naar het buitenland te bellen of sms’en heb je Extra Tegoed nodig. Dit is een soort prepaidtegoed dat je van tevoren én op elk gewenst moment kunt kopen in de Budget Thuis App of via MijnBudget.
Het is niet mogelijk om buiten je bundel te gaan. Zodra je belminuten, sms’jes of internet uit je bundel op zijn, kun je op dat moment je abonnement niet gebruiken. Máár, je kunt in dat geval wel Extra Tegoed kopen om je minuten, sms’jes of GB’s weer aan te vullen.
Je vindt alle tarieven hier.
Er is bij Budget Mobiel geen verschil tussen particuliere en zakelijke Sim Only abonnementen. Als je een abonnement afsluit, dan kun je dit abonnement zowel privé als zakelijk gebruiken. Op je factuur vermelden we los de btw. Handig voor je administratie.
Ja, als je overstapt maar Budget Mobiel kun je gratis je eigen nummer meenemen. Hoe je dit regelt? Kies simpelweg voor ‘nummerbehoud’ in het bestelproces en volg de instructies per e-mail en brief (bij je simkaart). Zo geregeld!
Ja, die hebben we! Met de Budget Thuis app heb je altijd en overal inzicht in je verbruik, betalingen en combikorting. Ook kun je makkelijk en snel je gegevens wijzigen. Je kunt de Budget Thuis app downloaden via de App Store of Google Play Store.
Jazeker! Hiervoor kun je contact opnemen met onze klantenservice via 020 – 224 06 62.
In MijnBudget vind je alles over je Budget Mobiel abonnement.
- Je kunt hier je persoons- en betaalgegevens wijzigen.
- Als je abonnement is gestart, vind je hier ook je facturen en specificaties van je verbruik terug.
- Heb je een nieuwe simkaart nodig? Ook dat kun je hier zelf makkelijk regelen.
Inloggegevens
Je hebt je inloggegevens vlak na de aanmelding per e-mail van ons ontvangen.
- Je kunt hier een nieuw wachtwoord aanvragen óf gebruikmaken van onze inloglink.
Jazeker, dat is mogelijk. Je betaalt dan niet je maandelijkse vaste kosten, maar vooraf een vast bedrag van € 5,00 per maand om je mobiele nummer beschikbaar te houden voor later. Dit is mogelijk voor een maximale periode van 6 aaneengesloten maanden.
Interesse? Vraag het dan aan via de chat en vermeld de volgende gegevens:
- Start- en einddatum van de pauze
- Je mobiele nummer
- Je geboortedatum
- Laatste 4 cijfers rekeningnummer
Jazeker! Als je een nieuw nummer én een nieuwe simkaart aanvraagt, betaal je €10,-. Via de chat heb je het zo geregeld! Vermeld wel even deze gegevens:
- Je mobiele nummer
- Je geboortedatum
- Laatste 4 cijfers rekeningnummer
Houd er rekening mee dat je oude mobiele nummer definitief komt te vervallen.
Jazeker! Je kunt je huidige nummer eenvoudig vervangen door een nieuw nummer. Dit kost € 10,- en kun je via de chat regelen. Geef ons wel even deze gegevens door:
- Je mobiele nummer
- Je geboortedatum
- Laatste 4 cijfers rekeningnummer
Met deze info kunnen we je aanvraag sneller verwerken en kun je vaak al binnen een uur gebruikmaken van je nieuwe nummer. Je hebt hiervoor géén nieuwe simkaart nodig. Houd er rekening mee dat je oude mobiele nummer definitief komt te vervallen.
Je kunt eenmalig je abonnement wijzigen, onder bepaalde voorwaarden. Bekijk hieronder de mogelijkheden.
Upgrade
Heb je gekozen voor een bepaalde bundel of looptijd van je abonnement, maar wil je liever toch meer belminuten, sms’jes of internetdata of een langere contractduur? Een upgrade van je abonnement is altijd mogelijk.
Downgrade
Je abonnement naar beneden bijstellen is alleen mogelijk in het geval van een maandelijks opzegbaar abonnement.
Aanvragen
Via onze chat kun je de wijzigingen aanvragen. Wij zorgen er dan voor dat dit zo snel mogelijk geregeld wordt. Je ontvangt vervolgens een bevestiging van de wijziging per e-mail.
We hebben voor het wijzigen van je bundel de volgende gegevens van je nodig:
- Je wens: welke bundel en looptijd wil je?
- Je mobiele nummer
- Je geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van je rekeningnummer
Je opzegtermijn is afhankelijk van je abonnement:
Maandelijks opzegbaar abonnement
Je kunt maandelijks opzeggen. Let erop dat je uiterlijk 1 maand voor de volgende incasso je opzegging aan ons doorgeeft. Dan kunnen we de automatische incasso nog voor je volgende periode stopzetten. Je incassodatum vind je terug je in MijnBudget.
1- of 2 jarig abonnement
Je abonnement eindigt na je looptijd van 1 of 2 jaar. Zeg je eerder op, dan worden de resterende maanden in rekening gebracht. Zonde! Daarom een financiële tip: bekijk in MijnBudget wanneer je contract afloopt en als je dan tóch wil overstappen, doe het dan als je contract eindigt.
Opzeggen is afhankelijk van de looptijd die je hebt gekozen:
Maandelijks opzegbaar abonnement
Bij dit abonnement kun je ieder moment opzeggen. Je zit namelijk nergens aan vast. Let er wel op dat je uiterlijk 1 maand voor de volgende incasso je opzegging aan ons doorgeeft. Dan kunnen we de automatische incasso nog voor je volgende periode stopzetten. Je incassodatum vind je terug in MijnBudget bij 'Gegevens en betalingen'.
1-jarig of 2-jarig abonnement
Let dan even op de einddatum van je contract. Deze kun je terugvinden in MijnBudget. Zeg je eerder op, dan worden de resterende maanden in rekening gebracht. Zonde!
Wat moet ik doorgeven als ik opzeg?
Als je bij ons wilt opzeggen, kun je dat doen door met ons te chatten en geef de onderstaande gegevens door:
- Je mobiele nummer
- Je geboortedatum
- Laatste 4 cijfers bankrekeningnummer
- Je e-mailadres zodat wij jou een bevestiging kunnen sturen
- De reden van opzegging
- In geval van opzegging vóór einde contract: geef aan dat je akkoord gaat met de afkoopsom (de resterende maanden worden in rekening gebracht).
Jammer dat je wilt annuleren, we heten je natuurlijk liever welkom als nieuwe klant. Maar als het zeker weet en je hebt je contract de afgelopen 14 dagen afgesloten, dan kun je nog annuleren. Dit zogenaamde herroepingsrecht of ontbindingsrecht is bij wet geregeld.
Wil je gebruikmaken van je herroepingsrecht én heb je de simkaart nog niet geactiveerd? Geef dan via de chat de onderstaande gegevens door:
- Je Budget Mobiel nummer;
- Je geboortedatum;
- Laatste 4 cijfers bankrekeningnummer.
En mocht je je bedenken, we ontvangen je graag weer met open armen!
Dat is afhankelijk van de looptijd die je hebt gekozen. Heb jij een abonnement dat maandelijks opzegbaar is? Dan zit je niet vast aan een contract en kan je elke maand opzeggen. Heb je een 1-jarig of 2-jarig abonnement? Dan ben je met ons een contract aangegaan. In MijnBudget kun je zien hoe lang je contract nog loopt.
Nee, Budget Mobiel biedt geen prepaid kaarten aan. Wil je toch liever je mobiele nummer op een prepaid kaart overzetten, dan kun je nummerbehoud aanvragen bij een nieuwe provider die wel prepaid kaarten aanbiedt. Je nummer wordt in dat geval automatisch bij ons opgezegd. Kies je voor een overstap zonder nummerbehoud, dan moet je wel bij ons je abonnement opzeggen. Als je bij ons wilt opzeggen, kun je dat doen door met ons te chatten. Opzeggen kan ook via ons contactformulier. Houd hierbij rekening met een verwerkingstermijn van 5 werkdagen. Een opzegging is definitief geregeld zodra je hiervan een bevestiging per e-mail hebt ontvangen.
Wat moet je doorgeven als je opzegt?
- Je mobiele nummer.
- Je geboortedatum.
- Laatste 4 cijfers bankrekeningnummer.
- Je e-mailadres zodat wij jou een bevestiging kunnen sturen.
- De reden van opzegging.
- In geval van opzegging vóór einde contract: geef aan dat je akkoord gaat met de afkoopsom (de resterende maanden worden in rekening gebracht).
Het is niet mogelijk om buiten je bundel te gaan. Zodra je belminuten, sms’jes of internet uit je bundel op zijn, kun je op dat moment je abonnement niet gebruiken. Máár, je kunt in dat geval wel Extra Tegoed kopen om je minuten, sms’jes of GB’s weer aan te vullen.
Zijn je 100 gratis sms'jes of minuten op (waarmee je vanuit Nederland naar 45 landen belt of sms't)? Koop dan Extra Tegoed in MijnBudget of de Budget Thuis app. Ben je benieuwd wat de buitenlandtarieven zijn die nu gelden? Bekijk ze hier.
Je kunt het gratis tegoed inzien in MijnBudget.
- Zie ‘Tegoed en specificatie’
- 'Saldo gratis minuten/sms'jes')
- en op het dashboard van de Budget Thuis app.
We houden je ook op de hoogte van het saldo. Je krijgt bij 80% en 100% verbruik van dit tegoed een sms'je ter info.
Bekijk hier voor welke landen je de gratis 100 minuten of sms'jes kunt gebruiken om vanuit Nederland naar het buitenland te bellen of te sms'en. Kijk onder het kopje 'Buitenlandvoordelen'.
Nee, het is niet mogelijk om de gratis buitenlandvoordelen op te sparen. Deze 100 minuten en sms'jes (waarvan je vanuit Nederland naar 45 landen belt of sms't) komen aan het einde van je periode te vervallen. Maar, je krijgt aan elk begin van een nieuwe periode weer opnieuw de 100 gratis minuten en sms'jes.
Als je 100% van je databundel hebt verbruikt (zie onze Fair Use Policy), wordt automatisch je internetverbinding geblokkeerd. In dit geval kun je dan Extra Tegoed aanschaffen, zodat je weer kunt internetten. Dit regel je zelf in de Budget Thuis app of op MijnBudget.
Dit hangt af van de looptijd van je abonnement. Heb je gekozen voor maandelijks opzegbaar? Dan wordt je abonnement automatisch maandelijks verlengd en kan je deze ook maandelijks opzeggen (liever niet natuurlijk!).
Maak je gebruik van Budget Mobiel Basis of Budget Mobiel Onbeperkt met een looptijd van 1 of 2 jaar? Dan loopt je abonnement af na het einde van dit contract. Deze datum kun je terugvinden in MijnBudget (zie 'Gegevens en betalingen') of in de Budget Thuis app (zie 'Meer' > 'Contracten').
Als klant van Budget Mobiel ontvang je geen contract in PDF. Alle informatie die van belang is inzake het afgesloten contract kun je terugvinden in de e-mail die je na jouw bestelling hebt ontvangen, in de algemene voorwaarden, in MijnBudget of in de Budget Thuis app.
Budget Mobiel, onderdeel van Budget Thuis, is ervan overtuigd dat een zorgvuldige en veilige omgang met (persoons)gegevens van (ex-)klanten, potentiële klanten en bezoekers van de website(s) van groot belang is voor haar activiteiten. Lees er alles over in onze privacyverklaring.
We hebben hier alles voor je op een rijtje gezet.
Ga naar MijnBudget, en klik op ‘Verlengen’.
Je kunt je abonnement verlengen vanaf 3 maanden voordat je 1- of 2-jarige contract afloopt. Op MijnBudget kun je zien wanneer je abonnement eindigt en of je al kunt verlengen.
Als je ervoor kiest om je abonnement niet te verlengen of op te zeggen, dan gaat je contract automatisch over naar een maandelijks opzegbaar contract.
Zodra wij je aanvraag hebben verwerkt, ontvang je per mail een bevestiging van je verlenging. Vanaf dat moment heb je 14 dagen bedenktijd. De startdatum van je nieuwe abonnement wordt gebaseerd op de einddatum van je huidige abonnement, met een minimale verwerkingstijd van 7 dagen.
Heb je nu een contract voor onbepaalde tijd en begint je nieuwe facturatie- en verbruiksperiode binnen een week? Dan gaat je nieuwe abonnement in vanaf de daaropvolgende periode.
Als je jouw abonnement via Budget Mobiel verlengt, profiteer je van de volgende voordelen:
- Een blijvend lage prijs met korting
- Geen aansluitkosten
- Behoud van je eigen mobiele nummer
Bij aanmelding betaal je inderdaad al direct voor de eerste maand gebruik + de eenmalige kosten voor je simkaart. Je betaalde periode gaat dan nog niet direct van start. Dit gebeurt zodra je je Budget Mobiel simkaart activeert.
Heb je nummerbehoud aangevraagd? Dan wordt je simkaart automatisch geactiveerd zodra je huidige mobiele nummer is overgezet op je Budget Mobiel simkaart. Zo voorkom je dubbele kosten. Dat zou ook zonde zijn natuurlijk.
Als je je aanmeldt gaat de eerste betaling via iDEAL. We gebruiken dat ook meteen als een moment van verificatie van je bankrekeningnummer. Daarna verloopt de betaling voor de maandelijkse periodes via automatische incasso. Zo hoef je nooit meer om te kijken naar je betaling. Wel zo makkelijk. De automatische incasso vindt altijd zo'n zes werkdagen vóór je betaalde periode afloopt plaats. Je betaalt met die incasso voor de volgende periode.
Bij aanmelding betaal je eenmalig via iDEAL. Zodra je de simkaart activeert, gaat je betaalde periode van start. Zes werkdagen voordat je betaalde periode afloopt, vindt de automatische incasso voor de volgende periode van een maand plaats. De incassodatum hangt dus af van de datum waarop je de simkaart hebt geactiveerd. De incassodatum is daardoor ook niet aan te passen.
Jazeker, dat is mogelijk. Voor elk mobiel nummer dat aan je bankrekening gekoppeld is wordt een aparte MijnBudget-omgeving aangemaakt.
Bij de aanmelding ben je akkoord gegaan met een maandelijkse automatische incasso. Daarmee betaal je je abonnement altijd vooraf. Betaal je niet? Dan wordt de simkaart eenzijdig geblokkeerd. Je kunt dan alleen nog telefoongesprekken en sms'jes ontvangen.
Herinnering per sms en e-mail
Als de incasso niet is gelukt versturen wij je een sms en e-mail met een iDEAL-link om alsnog de betaling te voldoen. Je kunt dit ook rechtstreeks via MijnBudget doen of het handmatig aan ons overmaken. In het laatste geval mag je het overmaken naar Budget Mobiel met bankrekeningnummer NL62 ABNA 0462 6250 36, onder vermelding van het betalingskenmerk (deze vind je in de tekst onder de QR-code).
Simkaart wordt gedeactiveerd
Als we na 30 dagen nog steeds geen betaling hebben ontvangen, wordt je simkaart gedeactiveerd. Deze is vanaf dan permanent onbruikbaar en MijnBudget is ook niet meer beschikbaar voor je. Dit is een geautomatiseerd proces en kan niet ongedaan gemaakt kan worden. Je kunt dan nog wel binnen een periode van 30 dagen je mobiele nummer over laten zetten naar een andere mobiele provider.
Je kunt al je facturen eenvoudig downloaden in MijnBudget (Ga naar 'Gegevens en betalingen' > ‘Facturen’).
Als je de betalingsachterstand handmatig hebt overgemaakt, kan het zijn dat we je betaling nog niet verwerkt hebben. Wil je nu meteen weer gebruikmaken van je simkaart? Begrijpen we! Stuur ons via de chat even een betaalbewijs, dan kunnen we het meteen voor je regelen! Het kan zijn dat er een kleine wachtrij is, maar daarna krijg je meteen een antwoord! Klik hier om te chatten.
Tip: heb je een e-mail van ons ontvangen over een betalingsachterstand? Dan kun je altijd de betaling doen met iDEAL vanuit MijnBudget. Zo wordt het automatisch verwerkt en kun je na zo'n 30 minuten weer volledig gebruik maken van je simkaart. Handig toch?
Had je een betalingsachterstand en deze nu ingelost door te betalen via de iDeal-link in MijnBudget? Dan zal je simkaart na 30 minuten weer actief zijn. Vaak helpt het als je je mobiele telefoon even opnieuw opstart. Lukt het alsnog niet? Laat het dan even aan ons weten via de chat, dan kijken we met je mee!
Op het moment dat je een openstaande factuur hebt, sturen wij je inderdaad een herinnering per e-mail en sms.
E-mail
De e-mail is afkomstig van Budget Mobiel met e-mailadres noreply@budgetmobiel.nl en brengt je met één druk op de knop in de betaalomgeving van jouw bank.
Sms
De sms is afkomstig van ‘Budget Mob’ en noemt ter verificatie in de eerste sms jouw e-mailadres. Je kunt op de iDEAL-betaallink klikken om de betaling in orde te maken. Goed om te weten is dat deze betaallink begint met ‘https://bdgt.nl/’.
In MijnBudget vind je ook je openstaande betalingen en facturen. We raden je aan om op tijd te betalen om een blokkade te voorkomen.
Nee, dat is niet mogelijk. Het incassomoment is namelijk afhankelijk van het moment dat je je simkaart voor het eerst hebt geactiveerd.
Jazeker, dat is mogelijk. Je kunt heel eenvoudig zelf je bankrekeningnummer wijzigen in MijnBudget. Ter verificatie betaal je dan eenmalig € 0,01 via iDEAL. Vervolgens is dan binnen enkele minuten je bankrekeningnummer gewijzigd.
Het is niet mogelijk om buiten je bundel te gaan. Zodra je belminuten, sms’jes of internet uit je bundel op zijn, kun je op dat moment je abonnement niet gebruiken. Máár, je kunt in dat geval wel Extra Tegoed kopen om je minuten, sms’jes of GB’s weer aan te vullen.
Om naar premium- of servicenummers (bijvoorbeeld 0900- en 0909-nummers) te kunnen sms'en of bellen heb je Extra Tegoed nodig. Extra Tegoed koop je heel simpel op MijnBudget of in onze Budget Thuis app.
Uitzondering politienummer: bel je naar het nummer van de politie (0900-8844)? Dan heb je géén Extra Tegoed nodig.
Speciale premium- of servicenummers zijn veelal betaalde sms-diensten of telefoonnummers met een commercieel belang/doel. De nummers zijn veelal 0900- of 0909-nummers. Denk hierbij aan nummers voor bijvoorbeeld amusement, nieuws, file-informatie, stemmen, etc. De tarieven hiervoor worden door de aanbieder van deze premium- of servicenummers zelf bepaald en niet door Budget Mobiel. Ook betaal je geen extra toeslag voor het sms'en en bellen naar dergelijke nummers. Bellen of sms'en naar zulke nummers kan door het kopen van Extra Tegoed.
Alarmnummer
112 (gratis)
Politie niet dringend
0900 - 8844 (lokaal tarief)
113 Zelfmoord preventie
0900-0113 (gratis)
EU voor vermiste kinderen
116000 (gratis)
Red Een Dier
144 (gratis)
Bedrijfsnummers
085, 088 (gratis)
0800 Servicenummers
0800 - XXXX (gratis)
Overheidsnummers
14XXX (gratis)
0900 Premium nummers
0900, 0906, 0909 - (variabel)
Persoonlijke nummers
066, 067, 084 en 087 (variabel)
Premium- en Servicenummers
18XX (variabel)
De tarieven in het buitenland verschillen per land. Je vindt alle tarieven hier.
Als je je datalimiet hebt bereikt (zie onze Fair Use Policy) kun je Extra Tegoed aanschaffen om je GB’s weer aan te vullen. Dit regel je zelf in de Budget Thuis app of op MijnBudget.
Er is geen onderscheid meer tussen Extra Internet EU of NL. Ben je ergens binnen de EU? En heb je net even iets te veel op internet gezeten? Dan kun je je GB’s aanvullen door Extra Tegoed aan te schaffen via de Budget Thuis app of MijnBudget.
Je kunt kiezen uit de volgende databundels:
500 MB | € 5,- |
1 GB | € 7,50 |
3 GB | € 12,50 |
5 GB | € 17,50 |
Er is geen onderscheid meer tussen Extra Internet NL of EU.
Ben je in Nederland of ergens anders binnen de EU? En heb je net even iets te veel op internet gezeten? Dan kun je je GB’s aanvullen door Extra Tegoed aan te schaffen via de Budget Thuis app of MijnBudget.
Je kunt kiezen uit de volgende databundels.
500 MB | € 5,- |
1 GB | € 7,50 |
3 GB | € 12,50 |
5 GB | € 17,50 |
Ja, je kunt het saldo van je Extra Tegoed vanuit binnen- en buitenland op drie manieren opvragen:
• Door *101# in te toetsen op je mobiele telefoon. Je krijgt dan binnen enkele seconden het saldo op het scherm van je mobiele telefoon te zien;
• Door in te loggen op MijnBudget. Je ziet daar een overzicht van het saldo van je Extra Tegoed en daarnaast vind je daar ook een overzicht van het gebruik van je Extra Tegoed;
• In de Budget Thuis app: je kunt het meteen zien op je dashboard. Heb je de app nog niet? Download 'm dan via de App Store of Google Play Store, zo heb je altijd alles bij de hand!
Nee, dit is niet mogelijk. De enige manier om Extra Internet te kopen is door het te betalen via iDEAL in MijnBudget of de Budget Thuis app.
- Om gebruik te maken van het 5G-netwerk, heb je een toestel nodig dat hiervoor geschikt is.
- Op de website van KPN vind je een lijst met toestellen die geschikt zijn voor 5G. Je kunt natuurlijk ook op de website van de fabrikant van je toestel kijken.
Budget Mobiel maakt gebruik van het betrouwbare netwerk van KPN. Er wordt hard gewerkt om 5G zo snel mogelijk beschikbaar te maken in heel Nederland. Naar verwachting zal 95% van Nederland 5G kunnen ontvangen in 2023.
Internet, bellen en sms’en gaat via het betrouwbare netwerk van KPN. Voor de 3 t/m 20 GB bundels geldt een maximale snelheid van 100 Mbit/s download en 50 Mbit/s upload. Voor de bundel met onbeperkt internet geldt een maximale snelheid van 5 Mbit/s download en 1 Mbit/s upload.
Daarnaast heeft het 5G-netwerk een hogere capaciteit en minder vertraging. Hierdoor maak je gebruik van een nóg stabieler netwerk.
Als je toestel geschikt is voor 5G kun je dit activeren via de instellingen van je telefoon. Hoe je dat doet, hangt af van het besturingssysteem van je toestel.
Android
- Ga naar Instellingen
- Kies voor Verbindingen --> Mobiel Netwerk
- Ga naar Netwerkmodus
- Vink 5G connectiviteit aan
iPhone
- Ga naar Instellingen
- Kies voor Mobiele data
- Ga naar opties mobiele data > gesprekken en data
- Vink 5G aan
- Bij al onze mobiele abonnementen wordt 5G standaard ondersteund.
- Als jouw toestel 5G ready is kun je hier zonder extra kosten gebruik van maken.
Het kan gebeuren dat je mobiele internet traag is of zelfs helemaal niet werkt. Vaak is het snel op te lossen met deze stappen:
Stap 1: Zet de telefoon helemaal uit, haal de simkaart eruit en plaats deze weer terug en zet je telefoon weer aan;
Stap 2: Controleer je internetinstellingen. Aangepast? Start dan even je telefoon opnieuw op, zo sla je de instellingen op. Bekijk ook de uitgebreide toestelinstellingen bij 'Internet & Dekking' > 'Internetproblemen'.
Stap 3: Bekijk welke Fair Use Policy er voor jouw abonnement geldt:
Lees hier de Fair Use Policy van jouw abonnement.
Toch nog niet gelukt? Neem dan gerust contact met ons op!
Het is mogelijk dat je simkaart gedeeltelijk geblokkeerd is. De meest voor de hand liggende oorzaak is dat je je nieuwe periode nog niet hebt betaald, omdat onze incasso niet is gelukt en je niet hebt gereageerd op onze betaalherinneringen. Als dit het geval is, dan kun je de openstaande incasso voldoen in MijnBudget. Zodra wij de betaling via iDEAL hebben ontvangen, kun je binnen 20 minuten weer volledig gebruikmaken van je simkaart.
Ben je helemaal bij met je betalingen? Dan is het handig als je even contact opneemt met onze klantenservice. Dan kijken we graag met je mee wat er aan de hand is!
Bevind je je in een land buiten de EU? Dan heb je Extra Tegoed nodig om te bellen, sms’en en internetten. Ben je binnen de EU? Dan kun je beperkt gebruik maken van je mobiele internet en kun je Extra Internet bijkopen. Je kunt Extra Tegoed en Extra Internet aanschaffen via de Budget Thuis app of MijnBudget.
Werkt je mobiele internet in het buitenland nog niet? Dan kan het ook zijn dat er iets niet juist staat bij de instellingen in je telefoon. Dit kun je eenvoudig aanpassen door de onderstaande stappen te doorlopen.
Heb je een iPhone? Loop dan onderstaande stappen door. Pas waar nodig de instellingen aan. Maak je gebruik van de hotspot, gebruik dan dezelfde instellingen.
- Ga naar het Startscherm;
- Kies Instellingen;
- Kies Mobiel netwerk;
- Als Mobiele data uitgeschakeld is, schakel Mobiele data in;
- Kies Opties mobiele data;
- Kies Schakel 4G in en kies voor AAN.
- Kies Dataroaming en zet AAN;
- Kies Mobiele datanetwerk;
- Vul bij Mobiele Data bij APN portalmmm.nl;
- Bij Gebruikersnaam, voer niets in;
- Bij Wachtwoord, voer niets in
- Kies Terug;
- Daarna het toestel uit- en weer aanzetten om de instellingen op te slaan;
- Kies handmatig een buitenlandse aanbieder: Instellingen – Aanbieder - Zet automatisch UIT; Je toestel gaat nu zoeken naar beschikbare netwerken;
- Kies het voorkeursnetwerk: .... óf Instellingen Mobiel netwerk;
- Netwerkselectie.
Heb je een Android-telefoon? Loop dan onderstaande stappen door. Pas waar nodig de instellingen aan.
- Kies Instellingen;
- Kies Meer netwerken (Geen meer netwerken ga dan door naar de volgende stap);
- Kies Mobiele netwerken;
- Kies Roaming AAN;
- Als Mobiele gegevens uitgevinkt is, vink Mobiele gegevens AAN;
- Als Mobiele gegevens aangevinkt is, ga verder met de volgende stap;
- Kies Netwerkmodus;
- Kies voor LTE/GSM/WCDMA of 4G/3G/2G (Automatisch verbinden).
- Kies Namen toegangspunten;
- Verwijder eventueel toegangspunten die er nu staan door het toegangspunt te kiezen, vervolgens de knop Meer of menu-toets te kiezen en .APN verwijderen;
- Kies Nieuw toegangspunt;
- Bij Naam, voer Mobiel Internet in (let op: hoofdletter M en hoofdletter I);
- Bij APN, voer portalmmm.nl in;
- Bij Proxy, voer niets in;
- Bij Poort, voer niets in;
- Bij Gebruikersnaam, voer niets in;
- Bij Wachtwoord, voer niets in;
- Scroll naar beneden;
- Bij MCC, voer 204 in;
- Bij MNC, voer 08 in;
- Scroll naar beneden;
- Bij Verificatietype, vink Geen aan;
- Kies Type toegangspunt;
- Als er een invoerscherm verschijnt, voer default in (let op: kleine letters) en kies OK;
- Verschijnt dit scherm niet, vink Internet aan
- Druk op de menu-toets;
- Kies Opslaan;
- Daarna het toestel uit- en weer aanzetten om de instellingen op te slaan;
- Kies handmatig een buitenlandse aanbieder;
- Kies Instellingen;
- Kies Meer netwerken;
- Kies Mobiele netwerken;
- Kies Netwerkoperators;
- Je toestel gaat nu naar netwerken zoeken;
- Selecteer ...........
Heb je een Windows-telefoon? Loop dan onderstaande stappen door. Pas waar nodig de instellingen aan.
- Ga naar het Startscherm;
- Scroll naar rechts;
- Scroll naar beneden;
- Kies Instellingen;
- Scroll naar beneden;
- Kies mobiel netwerk simkaart;
- Als dataverbinding uitgeschakeld is, schakel dataverbinding in;
- Als dataverbinding ingeschakeld is, ga verder met de volgende stap;
- Kies mobiel netwerk;
- Bij gegevensroaming kies roaming toestaan;
- Kies bij hoogste gegevenssnelheid LTE of 4G
- Scroll naar beneden;
- Kies Instellingen voor simkaart;
- Kies APN voor internet toevoegen;
- Bij APN, voer portalmmm.nl;
- Bij Gebruikersnaam, voer niets in;
- Bij Wachtwoord, voer niets in;
- Scroll naar beneden;
- Bij Verificatietype, kies Geen;
- Bij Proxyserver (URL), voer niets in;
- Bij Proxypoort, voer niets in;
- Bij IP-type, kies IPv4v6;
- Kies het opslaan-symbool;
- Kies handmatig een andere aanbieder;
- Veeg naar links voor de lijst met apps;
- Kies Instellingen;
- Kies Mobiel netwerk;
- Kies Netwerkselectie;
- Kies .....
Wat vervelend, met onderstaande stappen kun je het hopelijk oplossen. Het kan namelijk zijn dat er iets niet juist staat bij de mobiele internet instellingen.
Let op: maak je gebruik van Budget Mobiel Onbeperkt en heb je de aanmelding na 24 augustus 2020 gedaan? Houd er dan rekening mee dat je 4 GB per dag te besteden hebt.
- Kies Instellingen
- Kies Meer netwerken of Verbindingen (Geen meer netwerken ga dan door naar de volgende stap)
- Kies Mobiele netwerken
- Bellen via 4G Kies AAN****
*** Bellen via 4G inschakelen: ga naar Toestelinstellingen > Verbindingen > Mobiele Netwerken. Schakel daar de optie bellen via 4G in. Bellen via 4G inschakelen: ga naar Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Schakel 4G in. Kies daar de optie 'Gesprekken en data' om bellen via 4G in te schakelen.
Als Mobiele gegevens uitgevinkt is, vink Mobiele gegevens aan.
Mobiele gegevens aan/uit zetten, kan ook hier ingesteld worden *afhankelijk van type toestel
- Instellingen
- Gegevens gebruik
- Mobiele gegevens Inschakelen
- Als Mobiele gegevens aangevinkt is, ga verder met de volgende stap;
- Kies Netwerkmodus
- Kies voor LTE/GSM/WCDMA of 4G/3G/2G (Automatisch verbinden)
- Kies Namen toegangspunten
- Verwijder eventueel toegangspunten die er nu staan door het toegangspunt te kiezen, vervolgens de knop Meer of menu-toets te kiezen en "APN verwijderen"
- Kies Nieuw toegangspunt
- Bij Naam, voer Mobiel Internet in (let op: hoofdletter M en hoofdletter I)
- Bij APN, voer portalmmm.nl in
- Bij Proxy, voer niets in
- Bij Poort, voer niets in
- Bij Gebruikersnaam, voer niets in
- Bij Wachtwoord, voer niets in
- Scroll naar beneden
- Bij MCC, voer 204 in
- Bij MNC, voer 08 in
- Scroll naar beneden
- Bij Verificatietype, vink Geen aan
- Kies Type toegangspunt
- Als er een "invoerscherm" verschijnt, voer default in (let op: kleine letters) en kies OK
- Verschijnt dit scherm niet, vink Internet aan
- Druk op de menu-toets
- Kies Opslaan
Daarna het toestel uit- en weer aanzetten om de instellingen op te slaan.
Wat vervelend, met onderstaande stappen kun je het hopelijk oplossen. Het kan namelijk zijn dat er iets niet juist staat bij de mobiele internet instellingen.
Let op: maak je gebruik van Budget Mobiel Onbeperkt en heb je de aanmelding na 24 augustus 2020 gedaan? Houd er dan rekening mee dat je 4 GB per dag te besteden hebt.
- Kies Instellingen;
- Kies 'Mobiel Netwerk';
- Zet 'Mobiele data AAN';
- Kies 'Opties mobiele data';
- Kies 'Schakel 4G in' en kies dan voor 'Gesprekken en data';
- Kies 'Dataroaming' zet deze UIT (ben je in het buitenland zet deze dan AAN);
- Kies 'Mobieledatanetwerk';
- Vul bij APN 'portalmmm.nl' in;
- Voer niets in bij 'Gebruikersnaam';
- Voer niets in bij 'Wachtwoord';
- Kies 'Terug';
- Zet het toestel helemaal UIT, wacht 2 minuten en zet het toestel weer AAN.
Werkt het alsnog niet? Controleer op deze pagina of je toestel wel geschikt is om te internetten via het 4G-netwerk en welke instellingen je eventueel nog moet aanpassen.
Als je gebruikmaakt van roaming (het gebruiken van een netwerk in het buitenland, anders dan het netwerk van je eigen provider), kunnen er extra kosten worden gerekend als je belt of sms't naar informatienummers binnen EU-landen.
Bekijk de BEREC-database voor informatie over welke informatienummers onder deze regeling vallen en welke (extra) kosten per EU-land van toepassing zijn.
In de BEREC-database vind je informatie over noodcommunicatie en publieke waarschuwingen via berichtendiensten en mobiele apps. BEREC is het Orgaan van Europese regelgevende instanties voor elektronische communicatie.
Let op: Er kunnen extra kosten gelden voor bellen of sms'en naar informatienummers binnen de EU. Dit komt doordat je gebruikmaakt van roaming: het gebruiken van een netwerk in het buitenland, anders dan het netwerk van je eigen provider. In de BEREC-database kun je de kosten voor specifieke nummers en kosten per EU-land terugvinden.
Soorten databases
- Waarschuwingen: Gebruik van mobiele apps voor publieke waarschuwingen
- Hulpdiensten: Mogelijkheid om contact op te nemen met hulpdiensten
- Informatie tegen betaling: Informatienummers waar kosten aan verbonden zijn
Met nummerbehoud
Als je gekozen hebt voor nummerbehoud hoef je de Budget Mobiel simkaart niet zelf te activeren. Deze wordt automatisch geactiveerd op de overstapdatum.
Je ontvangt een e-mail zodra je van simkaart kunt wisselen. Plaats de Budget Mobiel simkaart daarna in je telefoon.
Zonder nummerbehoud
Zorg dat je zelf je simkaart activeert voor het eerste gebruik. Dat doe je als volgt:
1. Ga naar MijnBudget en log in met je e-mailadres en wachtwoord. Log je voor het eerst in? Maak dan een nieuw wachtwoord of klik op 'Mail mij een inloglink'.
2. Kies in het menu het juiste telefoonnummer (alleen indien van toepassing), deze staat achterop de simkaart;
3. Ga naar 'Mijn overzicht' en vul hier jouw 8-cijferige pukcode in (zie ook de achterkant van de simkaart);
4. Vink de voorwaarden aan en klik op 'Simkaart activeren'.
De simkaart is na 30 minuten klaar voor gebruik. Plaats vervolgens de simkaart in je telefoon en bellen maar!
Puk- en pincode
Op de achterkant van je simkaart staan jouw puk- én pincode. Bewaar deze goed.
De simkaart is tegen misbruik beveiligd met een pincode. Wel zo veilig natuurlijk. Standaard is de pincode ingesteld op 0000. We raden je aan om deze code zo snel mogelijk te veranderen in een persoonlijke pincode. Voor het veranderen van je pincode kun je het volgende doen:
• Toets * * 0 4 * gevolgd door de huidige pincode;
• Toets daarna * gevolgd door je nieuwe pincode, wederom * en nogmaals je nieuwe pincode. Sluit af met # ;
• Druk op de beltoets.
Je nieuwe pincode is nu ingesteld.
Als je de pincode 3 keer verkeerd ingetoetst, wordt je simkaart geblokkeerd. Om te deblokkeren heb je de pukcode nodig. Deze code staat op de achterkant van de plastic kaart, waarin je simkaart zat. Je pukcode staat ook op MijnBudget.
Let op: Verwar de pincode van je simkaart niet met de pincode (toegangscode) die je op je toestel instelt!
Werkt je simkaart niet nadat je deze hebt ontvangen?
- Dan is je simkaart waarschijnlijk nog niet geactiveerd.
- Als je gebruik hebt gemaakt van nummerbehoud, dan wordt je simkaart automatisch geactiveerd zodra je eigen mobiele nummer is overgezet op je nieuwe Budget Mobiel simkaart.
Heb je geen gebruik gemaakt van nummerbehoud?
- Dan dien je de simkaart zelf eerst te activeren op MijnBudget.
- Log hiervoor in, vul je pukcode in en na 30 minuten kun jij je simkaart gebruiken!
Werkt de simkaart dan nog steeds niet?
- Dan kan het zijn dat deze kapot is. Neem dan contact met ons op, dan lossen we het samen op.
Het simkaartnummer (ICCID) van de Budget Mobiel simkaart staat achterop de simkaart. Ook staat dit op het plastic kaartje onder de barcode waar je de simkaart uit hebt gedrukt. Het simkaartnummer bestaat uit 19 cijfers. Het simkaartnummer is ook te vinden in MijnBudget (klik in het menu op 'Simkaart').
Nee hoor, dat hoeft niet. Wij hebben geen prepaid simkaarten, alleen een maandelijks opzegbaar Sim Only abonnement. Je hoeft hier geen beltegoed op te zetten. Je betaalt altijd een vast bedrag per maand ongeacht je verbruik.
Hoe je een sms verstuurt/ontvangt kun je nalezen in de handleiding van je mobiele telefoon.
Jazeker, maar hiervoor heb je wel Extra Tegoed nodig. De kosten voor het verzenden en ontvangen van een bericht zijn afhankelijk van de dienst die je gebruikt.
Deze diensten kun je hier deactiveren. Of je kunt even contact opnemen met de aanbieder van de dienst zelf.
Nee, er worden niet standaard sms-afleverrapporten aangeboden. Voor individuele berichten kun je wel een afleverrapport ontvangen. Hoe? Nou, door voor het bericht dat je wilt versturen de code *0# te typen en dan dus gevolgd door de rest van het tekstbericht.
Nee, mms wordt sinds juni 2015 niet meer ondersteund. Inmiddels is mms de afgelopen jaren volledig overgenomen door allerlei apps die sneller, gebruiksvriendelijker én gratis zijn. Voorbeelden hiervan zijn Whatsapp, Facebook en Twitter.
Wisselgesprek stel je in door op je mobiele telefoon eenmalig met de code *43# te bellen. Na het bellen met deze code ontvang je op het scherm de melding 'voltooid'. Vanaf dat moment kun je twee verschillende inkomende gesprekken ontvangen. Vervolgens kun je dus wisselen tussen de twee gesprekken. Wil je Wisselgesprek weer uitzetten? Bel dan met de code #43# vanaf je mobiele telefoon.
Het doorschakelen naar andere mobiele of vaste telefoonnummers is niet mogelijk. Dit om te voorkomen dat de Budget Mobiel simkaart wordt gebruikt als gratis telefooncentrale en/of doorschakeldienst. Bij de instellingen op je mobiele telefoon kun je daarom alleen kiezen voor doorschakeling naar je voicemail.
Het aanmaken van een hotspot op je mobiele telefoon is een hardware-functionaliteit die verder losstaat van je simkaart. Hoe je een hotspot aanmaakt verschilt dan ook per mobiele telefoon. Controleer daarom hiervoor de handleiding van je telefoon.
De instellingen van de hotspot zijn hetzelfde als voor je mobiele internetverbinding:
- Naam toegangspunt: Mobiel Internet;
- APN: portalmmm.nl.
Let op: Een hotspot aanmaken mag natuurlijk, maar wel alleen voor individueel gebruik.
Roaming-informatie kun je uitzetten door de tekst INFO UIT te sms'en naar 1330. Wil je 'm toch liever weer aanzetten? Dat kan ook. Sms dan INFO AAN naar 1330.
Om fraude en misbruik te voorkomen, worden telefoongesprekken na 1,5 uur automatisch verbroken. Dit is om te vermijden dat de telefoonverbinding langdurig en ongecontroleerd openstaat voor het gebruik als bijvoorbeeld een babyfoon of dat de simkaart wordt gebruikt als continu openstaande verbinding voor diverse doeleinden, anders dan normale telefoongesprekken. Dit is uiteraard niet toegestaan.
Om in landen buiten de EU te kunnen sms'en of bellen heb je Extra Tegoed nodig. Daarmee sms of bel je heel voordelig in elk land ter wereld. Ben je binnen de EU en kun je niet sms'en of bellen? Neem dan even contact op met onze klantenservice.
Als je belt of sms’t vanuit Nederland naar een ander EU-land, dan gaat dit vanuit je Budget Mobiel abonnement. Zijn je belminuten of sms’jes op? Dan kun je hiervoor Extra Tegoed aanschaffen.
Wil je vanuit Nederland bellen of sms’en naar landen buiten de EU? Dan werkt het als volgt:
- Onbeperkt bellen/sms’en-bundel:
Je krijgt 100 gratis minuten of sms’jes per maand om vanuit Nederland naar 45 landen te bellen of sms’en. Je leest er meer over in ons tarievenoverzicht. Zijn deze 100 minuten/sms’jes op? Dan heb je Extra Tegoed nodig.
- 200 min/sms-bundel
Om naar landen buiten de EU te bellen of sms’en heb je Extra Tegoed nodig.
In Nederland kennen we hoogwaardige netwerken met over het algemeen ook een hoge capaciteit. De netwerken in het buitenland zijn vaak niet te vergelijken met de Nederlandse netwerken. We hebben helaas geen invloed op de kwaliteit en de capaciteit van buitenlandse mobiele netwerken. Vandaar dat het gebruik van buitenlandse netwerken aan extra voorwaarden is gebonden. Dit om problemen te voorkomen. Zie hier voor meer informatie over het datagebruik in het buitenland.
Je kunt natuurlijk gewoon in het buitenland gebruikmaken van de simkaart en je telefoon, bijvoorbeeld wanneer je op vakantie gaat of wanneer je gaat reizen. Je maakt dan gebruik van de zogenaamde roaming-diensten van Budget Mobiel. Ben je vaak in het buitenland, dan is dat uiteraard ook geen probleem en kun je onbezorgd gebruikmaken van de roaming-diensten. Je dient echter normaal gesproken het merendeel van je tijd in Nederland te verblijven, te wonen en gebruik te maken van het mobiele netwerk hier. Het is dan ook niet toegestaan de simkaart continu permanent of semi-permanent buiten Nederland te gebruiken. We adviseren je in dat geval een simkaart aan te schaffen in het land waar je permanent of semi-permanent verblijft.
Je kunt in het buitenland gewoon gebruikmaken van de simkaart. Je maakt dan gebruik van de zogenaamde roaming-diensten van Budget Mobiel.
Data-roaming aanzetten iOS
- Druk op ‘instellingen’;
- Druk op ‘mobiel netwerk’;
- Druk op ‘opties mobiele data’;
- Druk op het schuifje naast ‘dataroaming’ om de functie in- of uit te schakelen.
Data-roaming aanzetten Android
Druk op ‘apps’;
Druk op ‘instellingen’;
Druk op ‘draadloos en netwerk’ of ‘mobiele netwerken’;
Druk op ‘mobiele netwerken’;
Vink dataroaming aan of uit.
Let op: het datagebruik is in het buitenland niet onbeperkt. Ben je buiten de EU dan heb je Extra Tegoed nodig. Kijk hier voor meer informatie. Voor het datagebruik in het buitenland gelden aanvullende voorwaarden.
• Toets 00 of +, gevolgd door de landencode van het land waar je naartoe wilt bellen;
• Toets het netnummer zonder de eerste 0;
• Toets het gewenste telefoonnummer in. Druk op de beltoets.
De verbinding wordt nu tot stand gebracht. Bekijk hier een volledig overzicht van alle internationale bestemmingen en de bijbehorende tarieven.
Dat verschilt per land én per mobiele aanbieder. De kwaliteit en de capaciteit van mobiele netwerken in het buitenland kunnen sterk wisselen. Omdat we geen invloed hebben op de kwaliteit en capaciteit van deze netwerken kunnen er geen garanties worden gegeven voor het behalen van een bepaalde datasnelheid of netwerkdekking. Het is dan ook niet mogelijk om, net als in Nederland, een standaard maximale downloadsnelheid aan te geven.
Het versturen van een sms-bericht gaat op dezelfde manier als in Nederland. Buiten de EU is dit alleen mogelijk als je voldoende Extra Tegoed hebt. De kosten voor het versturen van een sms worden automatisch van je Extra Tegoed afgeschreven.
In de BEREC-database vind je informatie over noodcommunicatie en publieke waarschuwingen via berichtendiensten en mobiele apps. BEREC is het Orgaan van Europese regelgevende instanties voor elektronische communicatie.
Let op: Er kunnen extra kosten gelden voor bellen of sms'en naar informatienummers binnen de EU. Dit komt doordat je gebruikmaakt van roaming: het gebruiken van een netwerk in het buitenland, anders dan het netwerk van je eigen provider. In de BEREC-database kun je de kosten voor specifieke nummers en kosten per EU-land terugvinden.
Soorten databases
- Waarschuwingen: Gebruik van mobiele apps voor publieke waarschuwingen
- Hulpdiensten: Mogelijkheid om contact op te nemen met hulpdiensten
- Informatie tegen betaling: Informatienummers waar kosten aan verbonden zijn
Als je gebruikmaakt van roaming (het gebruiken van een netwerk in het buitenland, anders dan het netwerk van je eigen provider), kunnen er extra kosten worden gerekend als je belt of sms't naar informatienummers binnen EU-landen.
Bekijk de BEREC-database voor informatie over welke informatienummers onder deze regeling vallen en welke (extra) kosten per EU-land van toepassing zijn.
Je kunt in het buitenland gewoon gebruikmaken van de simkaart. Je maakt dan gebruik van de zogenaamde roaming-diensten van Budget Mobiel.
Data-roaming aanzetten iOS
- Druk op ‘instellingen’;
- Druk op ‘mobiel netwerk’;
- Druk op ‘opties mobiele data’;
- Druk op het schuifje naast ‘dataroaming’ om de functie in- of uit te schakelen.
Data-roaming aanzetten Android
Druk op ‘apps’;
Druk op ‘instellingen’;
Druk op ‘draadloos en netwerk’ of ‘mobiele netwerken’;
Druk op ‘mobiele netwerken’;
Vink dataroaming aan of uit.
Let op: het datagebruik is in het buitenland niet onbeperkt. Ben je buiten de EU dan heb je Extra Tegoed nodig. Kijk hier voor meer informatie. Voor het datagebruik in het buitenland gelden aanvullende voorwaarden.
“Valt mijn vakantieland nou wel of niet binnen het Budget Mobiel abonnement..?”, dit is iets wat veel mensen zich afvragen. Snappen we! Hieronder zie je alle landen waarin je ‘normaal’ gebruik kunt maken van het Budget Mobiel abonnement. Kortom, binnen de EU kun je gewoon gebruikmaken van Budget Mobiel.. Met hier en daar een spelgregel.
Andorra
België
Bulgarije
Cyprus
Denemarken
Duitsland
Estland
Faeröer
Finland
Frankrijk
Frans-Guyana
Gibraltar
Griekenland
Guadeloupe
Hongarije
Ierland
IJsland
Italië
Kroatië
Letland
Liechtenstein
Litouwen
Luxemburg
Malta
Martinique Franse Antillen
Noorwegen
Oekraïne
Oostenrijk
Polen
Portugal
Réunion
Roemenië
San Marino
Slovaakse Republiek
Slovenië
Spanje
Tsjechische Republiek
Verenigd Koninkrijk
Zweden
Zwitserland
Het kan in het buitenland gebeuren dat je telefoon automatisch een netwerk kiest dat toch niet zo goed blijkt te werken. In zo’n geval kun je ook handmatig een netwerk uitkiezen. Dit doe je als volgt.
Handmatig netwerk selecteren iOS
Druk op ‘instellingen’;
Druk op ‘mobiel netwerk’;
Druk op ‘netwerkselectie’;
Druk op het schuifje naar ‘automatisch’ om te switchen naar handmatige selectie;
Wacht 1 á 2 minuten tot netwerkopties geboden worden;
Kies 1 van de beschikbare netwerken;
Wacht 3 minuten;
Controleer of netwerk en internetverbinding actief zijn;
Herhaal indien nodig.
Handmatig netwerk selecteren Android
Druk op ‘apps’;
Druk op ‘instellingen’;
Druk op ‘draadloos en netwerk’ of ‘mobiele netwerken’;
Druk op ‘mobiele netwerken’;
Druk op ‘netwerkoperators’;
Wacht 1 á 2 minuten totdat beschikbare netwerken worden gevonden;
Selecteer 1 van de beschikbare netwerken;
Wacht 3 minuten;
Controleer of netwerk en internetverbinding actief zijn;
Herhaal indien nodig.
Kom je er niet uit via bovenstaande stappen? Via deze link kun je voor ieder type telefoon zien hoe je handmatig een netwerk selecteert.
Als je kiest voor een abonnement met onbeperkt bellen/sms’en, dan krijg je van ons 100 gratis belminuten of sms'jes om vanuit Nederland naar het buitenland te bellen of te sms'en.
De tarieven in het buitenland verschillen per land. Je vindt alle tarieven hier.
Het is niet mogelijk om buiten je bundel te gaan. Zodra je belminuten, sms’jes of internet uit je bundel op zijn, kun je op dat moment je abonnement niet gebruiken. Máár, je kunt in dat geval wel Extra Tegoed kopen om je minuten, sms’jes of GB’s weer aan te vullen.
Als je kiest voor een abonnement met onbeperkt bellen/sms’en, dan krijg je van ons 100 gratis belminuten of sms'jes om vanuit Nederland naar het buitenland te bellen of te sms'en.
Ja, de gratis 100 belminuten zijn ook te gebruiken als je (nog) geen Extra Tegoed hebt aangeschaft.
Jazeker! Tijdens de aanmelding van je cliënt kun je voor gratis nummerbehoud kiezen. Vervolgens kun je na ontvangst van de simkaart het nummerbehoud afronden door deze stappen te volgen.
Nee, niet als de cliënt door de bewindvoerder of budgetbeheerder is aangemeld met de aanmeldcode. Wijzigingen verlopen altijd via de bewindvoerder of budgetbeheerder. Je kunt wijzigingen voor je cliënt doorgeven door te bellen of chatten..
Nee, standaard is het bellen naar 0900-premium- of servicenummers vanuit je Sim Only abonnement niet mogelijk. Wanneer je cliënt toch naar 0900-premium- of servicenummers wil bellen, dan heeft je cliënt Extra Tegoed nodig. Dit tegoed kan alleen aangeschaft worden door jou als bewindvoerder of budgetbeheerder.
Uitzondering politienummer: belt je cliënt naar het nummer van de politie (0900-8844)? Dan is er géén Extra Tegoed nodig.
Als je belt of sms’t vanuit Nederland naar een ander EU-land, dan gaat dit vanuit je Budget Mobiel abonnement. Zijn je belminuten of sms’jes op? Dan kun je hiervoor Extra Tegoed aanschaffen.
Wil je vanuit Nederland bellen of sms’en naar landen buiten de EU? Dan werkt het als volgt:
- Onbeperkt bellen/sms’en-bundel:
Je krijgt 100 gratis minuten of sms’jes per maand om vanuit Nederland naar 45 landen te bellen of sms’en. Je leest er meer over in ons tarievenoverzicht. Zijn deze 100 minuten/sms’jes op? Dan heb je Extra Tegoed nodig.
- 200 min/sms-bundel
Om naar landen buiten de EU te bellen of sms’en heb je Extra Tegoed nodig.
Jazeker, van harte welkom! Het aanmelden kan in deze situatie wel alleen worden gedaan door je bewindvoerder of budgetbeheerder. Vraag je bewindvoerder of je budgetbeheerder om je aan te melden op deze pagina.
Het aanvragen van een nieuwe simkaart of een nieuw mobiel nummer kan alleen door je bewindvoerder of budgetbeheerder worden gedaan. Hiervoor kun je met ons bellen of chatten.
Houd er rekening mee dat hier wel kosten aan verbonden zijn. Een nieuwe simkaart kost €5. Hier zit géén nieuw nummer bij, je huidige nummer wordt automatisch overgezet op je nieuwe simkaart. Wil je een nieuw nummer? Dat kan, dat kost €10,- en kan ook door je bewindvoerder/budgetbeheerder worden aangevraagd.
Voor mensen onder bewind of budgetbeheer zijn er meerdere voordelen als ze een Sim Only via Budget Mobiel afnemen:
• Je loopt geen financieel risico, want je betaalt altijd vooraf en kunt niet buiten je bundel gaan;
• Je betaalt altijd een vast bedrag per maand;
• Met Budget Mobiel Onbeperkt heb je onbeperkt MB's, sms'jes én minuten om te gebruiken;
• Geldig in Nederland én andere EU-landen;
• Geen langdurige contracten;
• Gratis nummerbehoud;
• Via het 4G KPN-netwerk. Betrouwbaar en stabiel.
Nee, bij Budget Mobiel doen we geen kredietcheck, toetsing bij BKR, Preventel of andere kredietregistratiebureaus.
Je nieuwe Budget Mobiel simkaart wordt verstuurd naar het adres dat jouw bewindvoerder of budgetbeheerder opgeeft bij de aanmelding.
Het KPN-netwerk is natuurlijk een heel goed netwerk in Nederland. Met Budget Mobiel maken we hier gebruik van. Helaas zijn er nog altijd locaties in Nederland waar het bereik en de dekking minder goed zijn. Dit zijn de zogenaamde ‘whitespots’. Woon je op één van deze plekken? En heb je problemen met je verbinding? Neem dan contact op met onze klantenservice om de opties te bespreken.
De standaardinstelling van de meeste telefoons, is dat deze automatisch het beste netwerk selecteert. Woon je in een grensgebied, bijvoorbeeld aan de Duitse grens? Dan kan het voorkomen dat je toestel regelmatig overschakelt op een ander netwerk. We adviseren je om in dat geval de instellingen te wijzigen, zodat je handmatig een ander netwerk kunt selecteren. Kijk op de site van je fabrikant waar je deze instelling kunt vinden. Vergeet niet om deze weer om te zetten als op vakantie naar het buitenland gaat 😉
Wat betreft snelheid maakt dit bij Budget Mobiel geen verschil ten opzichte van 4G. Máár, het 5G-netwerk heeft wel een hogere capaciteit. Dit betekent dat meer klanten tegelijk gebruik kunnen maken van het netwerk. Zonder dat deze overbelast raakt. Hiermee houden we het netwerk voor alle klanten toegankelijk.
Benieuwd naar hoe de dekking van je netwerk bij jou in de buurt is? Bekijk dan deze pagina. Bekijk ook deze pagina om te zien of er werkzaamheden en/of storingen zijn in jouw postcode gebied.
Je hebt geen bereik in Nederland:
- Zet je mobiele telefoon volledig uit en weer aan.
- Haal de simkaart uit je telefoon en plaats deze opnieuw in het toestel.
Je hebt geen bereik in het buitenland in Europa:
- Zet je mobiele telefoon volledig uit en weer aan.
- Probeer om op het toestel handmatig een ander netwerk en/of aanbieder te kiezen.
Je hebt geen bereik buiten Europa:
- Je simkaart werkt alleen als er Extra Tegoed op staat.
Jazeker! Zoek in de App Store of de Google Play Store op 'Budget Thuis' en download 'm meteen! Inloggen doe je gewoon met dezelfde gegevens als bij MijnBudget. De app is handig om inzicht te krijgen in je verbruik op dagbasis, om extra tegoed aan te schaffen en meer! Bekijk deze pagina voor een korte video en meer informatie over onze app.
Goed om te weten over de app:
- Inloggen: dit doe je met dezelfde gegevens als bij MijnBudget. Heb je die niet bij de hand? Dan kun je via de app een nieuw wachtwoord aanvragen.
- Dashboard: de app opent zich op jouw dashboard. Je kunt hier zien hoeveel data je hebt verbruikt, hoeveel belminuten/sms'jes je hebt verbruikt en hoe lang het nog duurt tot je nieuw tegoed krijgt. Nieuw tegoed nodig? Dan kun je dat ook meteen aanschaffen en betalen via iDEAL. Neem je ook andere producten bij ons af? Dan heb je in deze app alles bij de hand, je kunt bovenin namelijk van dashboard wisselen en ook van je andere producten je gegevens inzien.
- Mijn tijdlijn: hier vind je een overzicht van al onze communicatie.
- Klantenservice: je kunt hier onze contactgegevens vinden.
- Meer: klik hierop als je jouw gegevens wil inzien, je facturen wilt bekijken, je contract wil downloaden, een verhuizing wil doorgeven of je wachtwoord wil wijzigen.
Vragen of feedback? We helpen je graag! Neem gerust even contact met ons op!
Op MijnBudget en in de Budget Thuis app vind je alles over je Budget Mobiel abonnement. Je kunt je persoons- en betaalgegevens wijzigen en als je abonnement is gestart, vind je hier ook je facturen en specificaties van je verbruik terug. Wil je extra tegoed kopen? Ook dat kun je hier zelf makkelijk regelen. Handig toch?
Je hebt je inloggegevens vlak na de aanmelding per e-mail van ons ontvangen. Heb je die link niet meer? Je kunt hier een nieuw wachtwoord aanvragen óf gebruikmaken van onze inloglink, waarmee je via onze e-mail in één klik bent ingelogd zonder wachtwoord.
Je kunt onze Budget Thuis App downloaden via de App Store of Google Play Store, je vindt 'm onder 'Budget Thuis'. Inloggen doe je gewoon met dezelfde gegevens als bij MijnBudget. Veel plezier ermee!
Met de Budget Thuis app kun je in één oogopslag inzicht krijgen in je dagelijkse verbruik op dagbasis. Je kunt precies zien hoeveel je van je (dag)limiet al hebt verbruikt, hoeveel belminuten/sms'jes je al hebt verbruikt en wanneer je weer nieuw tegoed krijgt. Heb je nu extra tegoed nodig? Dan regel je dat meteen! Ook kun je hier je contract bekijken, je gegevens inzien en meer!
En heb je naast Budget Mobiel ook Budget Energie of Alles-in-1? Dan kun je daar ook meteen je gegevens van inzien. Handig, alles onder 1 dak bij Budget Thuis!
Op deze pagina vind je een leuke video over onze app en meer informatie. Benieuwd? Download 'm dan meteen in de App Store of Google Play Store, je vindt 'm onder 'Budget Thuis'.
Op MijnBudget en in de Budget Thuis app vind je alles over je Budget Mobiel abonnement. Je kunt je persoons- en betaalgegevens wijzigen en als je abonnement is gestart, vind je hier ook je facturen en specificaties van je verbruik terug. Wil je extra tegoed kopen? Ook dat kun je hier zelf makkelijk regelen. Handig toch?
Je hebt je inloggegevens vlak na de aanmelding per e-mail van ons ontvangen. Heb je die link niet meer? Je kunt hier een nieuw wachtwoord aanvragen óf gebruikmaken van onze inloglink, waarmee je via onze e-mail in één klik bent ingelogd zonder wachtwoord.
Via MijnBudget kun je je e-mailadres wijzigen. Ga naar 'Gegevens en betalingen' en vervolgens naar 'Persoonlijke gegevens.'
Dat kan heel gemakkelijk in MijnBudget (bij 'Gegevens en betalingen) of in de Budget Thuis app (Ga naar 'Meer' > 'Verhuizing doorgeven'). Log na 10 minuten even opnieuw in om te kijken of de wijziging is gelukt.
Je kunt dit zien in de Budget Thuis app en in MijnBudget.
In de app vind je je verbruik in het dashboard. In MijnBudget vind je het bij 'Tegoed en specificatie'. Kies de periode en klik op 'Bekijk specificatie'. Wil je jouw sms-, bel- of internetverbruik inzien? Kijk dan bij de opties onder 'Volledige specificatie'.
Let op: De specificatie kunnen tot maximaal 6 maanden geleden worden opgevraagd, over een periode van 3 maanden. In MijnBudget kun je ook alleen zien naar welke nummers je hebt gebeld of een sms hebt verstuurd. Een overzicht opvragen van ontvangen sms'jes of telefoontjes is niet mogelijk.
Het klantnummer kan per chat of via het contactformulier worden opgevraagd.
Vergeet trouwens niet onderstaande gegevens te vermelden:
- Je mobiele nummer
- Je geboortedatum
- Laatste 4 cijfers rekeningnummer
We are a Dutch company, but of course we can help you in English.
- Translate our website with this page.
- Buddy our digital chat assistant can be translated in four languages: Deutsch, English, Français and Polski. Click on the translate button in the lower left corner.
- Our service employees are also able to help you in English.
Voor vragen over je OPPO-telefoon, kun je terecht bij OPPO.
- Kijk op deze pagina voor meer informatie over retourneren, reparatie en voor de algemene voorwaarden
- Of mail je vraag naar budgetmobiel@oppo-benelux.store.
Simkaart
Heb je een vraag over je simkaart? Dan helpen wij je natuurlijk graag verder. Je kunt met ons chatten op werkdagen van 09.00 tot 18.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 14.00 uur.
Budget Mobiel is te bereiken via chat of telefonisch. We zijn telefonisch bereikbaar op 020 -205 55 55 op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur. We helpen je graag!
We houden je natuurlijk graag op de hoogte van onze aanbiedingen en producenten/diensten van Budget Thuis. Maar als je dit liever niet wilt, kun je dit zelf gemakkelijk wijzigen in MijnBudget (log in > kies ‘Inloggegevens beheren’ > ‘contactvoorkeuren).
Uiteraard willen we je zo goed mogelijk van dienst zijn. Maar af en toe kan er toch iets misgaan. Heb je een klacht? Laat het ons dan weten. Stuur dan even een e-mail naar klacht@budgetmobiel.nl. Wij zorgen er dan voor dat je zo snel mogelijk een antwoord krijgt, vaak al binnen een dag. Waar mogelijk bieden we je dan direct een oplossing van je klacht. We doen er in ieder geval alles aan om hier samen goed uit te komen!
MEER HULP NODIG?
Direct chatten
Chatten is de snelste manier om een antwoord op je vraag te krijgen! Stel je vraag eerst aan Buddy. Is je vraag niet beantwoord? Dan start er een livechat met een medewerker.
Chatten met een medewerker kan op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.
Handig voor ingewikkelde vragen (anders is de chat sneller). Bellen kan op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur via 020 - 205 55 55.