Je krijgt een simkaart
Bij je abonnement
- Kies één van onze Sim Only abonnementen
- Bestel je abonnement makkelijk online
- Je ontvangt je simkaart per post, na ongeveer 2 werkdagen
- Of koop je simkaart direct bij één van de Primera-winkels
Mét nummerbehoud
Overstappen naar Budget Mobiel met nummerbehoud is heel makkelijk. Direct na het bestellen ontvang je een sms om je aanvraag te bevestigen. Wij regelen de rest!
Je simkaart wordt automatisch geactiveerd zodra je mobiele nummer is overgezet. Zo voorkom je dubbele kosten. Wel zo prettig.
Zónder nummerbehoud
Dan kan je de simkaart activeren in de app of via MijnBudget zodra je ‘m in huis hebt. In de brief staan instructies hoe je dat moet doen.
Heb je nog een lopend contract bij een andere provider? Zorg er dan voor dat je dit zelf opzegt. Zo voorkom je dubbele kosten.
Simkaart passend maken
Je krijgt een 3-in-1 simkaart. Deze simkaart is geschikt is voor álle mobiele telefoons. Onze simkaart is namelijk een gewone simkaart, maar is ook om te toveren tot een nano of micro simkaart.
Pincode
Van je simkaart
- De standaard pincode is: 0000
- Voorkom misbruik van je simkaart door zelf een pincode in te stellen
- Bekijk de handleiding van je telefoon om te zien hoe je dit doet
- Je simkaart is direct actief na het invoeren van je pincode
Simlock
Krijg je een melding dat je simkaart geweigerd wordt? Dan kan het zijn dat jouw telefoon nog voorzien is van een ‘simlock’ van door een andere provider. Neem hier voor contact op met je oude provider. Zij kunnen je helpen de simlock te verwijderen.
Puk-code
Je PUK-code staat op de achterkant van de plastic kaart waarin je simkaart zat en op MijnBudget. Deze code heb je nodig om een eventuele simkaartblokkering op te heffen. Dit kan gebeuren als je bijvoorbeeld 3 x de verkeerde pincode intoetst.
NIEUWE SIMKAART AANVRAGEN
Je kunt direct een nieuwe simkaart bestellen door in te loggen op MijnBudget. Ga vervolgens naar ‘simkaart’. De kosten voor een nieuwe simkaart zijn € 5,- en je ontvangt ‘m binnen 2 werkdagen. We zetten natuurlijk ook direct je huidige telefoonnummer over op je nieuwe simkaart.
JE SIMKAART BLOKKEREN
Je kunt eenvoudig en snel je simkaart blokkeren door in te loggen op MijnBudget. Ga vervolgens naar ‘Simkaart’. Hier kun je als reden ‘Verloren’ of ‘Gestolen’ opgeven. Heb je daarna de iDEAL betaling gedaan? Dan blokkeren we je huidige simkaart en ontvang je binnen 2 werkdagen een nieuwe. Wil je je simkaart tijdelijk blokkeren? Neem dan contact op met de klantenservice.
VEELGESTELDE VRAGEN
Alle vragen én antwoorden op een rijtje
Heb je vragen over je overstap naar Budget Mobiel of misschien over hoe nummerbehoud nou eigenlijk werkt? Of misschien een totaal andere vraag? Neem dan eens een kijkje op onze klantenservicepagina. Hier vind je alle veelgestelde vragen. Mét antwoorden.